Direktlänk till inlägg 22 september 2009

Vill man vara fin får man lite pin

Av Åsa - 22 september 2009 10:46

Så, nu är det tisdag, på torsdag åker jag på min intervju och provjobb resa till Norge. Då e det väl jättepassande att vakna mitt i natten och inse att man är sjuk. Eller vänta! Nej de e de ju inte.


Varför är det så? Det finns ju andra gånger när det inte hade gjort nått om man blev sjuk, inte för att det på något vis är skönt att vara sjuk, men du fattar. Just nu vill jag inte bli sjuk.


Resan kommer ta ca. 11 timmar dit óch sen ska jag vara där i 3 dagar för att sedan åka till oslo för att byta tåg och åka till en annan by, vara där ett dygn och sedan åka hem. Helt sjukt, jag kommer resa sthlm-oslo-geilo-oslo-ringebu-lilleström-oslo-sthlm.


Där kommer frågan om "fin" in. Hur ska man hålla sig "fin" när man åker tåg?

Nu låter det som jag är en överklass snobb som håller fingret under näsan hela dagarna- men nej nej så e de inte.

Jag är väldigt medel. Bor i ett medelklasssamhälle, har medeldyra kläder, är medel tjock och har medelmåttiga problem - precis som de flesta. Frågan är ju egentligen vem är fin? Vem bestämmer det? Hmm..


Jag fortsätter proppa i mig vitaminer, te och varmfruktsoppa i hopp om att bli frisk och att någon ka komma medd facit till pusslet.


Puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 15 oktober 2009 01:03

min blogg kan du fortsätta läsa på www.metroblogg.se/frokenfin puss ...

Av Åsa - 14 oktober 2009 10:26

Näst näst nästa fredag går flyttlasset. Jag och mamma tar bilen efter hennes jobb- mot norge. Vi kommer sova en natt på ett motell vid gränsen innan vi åker vidare. Jag har mailat mitt nya jobb och frågat om jag kan få min stuga redan då och hoppas p...

Av Åsa - 12 oktober 2009 16:20

ja, och kissnödig blir man med!   Jag har alltid vart jättedålig på att dricka vatten, eller ja på att dricka över huvudtaget- eller nej inte vin altså! Nu sen jag börjat med mitt nya liv så har jag brjat med att alltid ha en vattenflaska vid m...

Av Åsa - 9 oktober 2009 23:40

Harva kan vara ett av de bästa ord jag vet. JO, det är faktiskt så.. det går att använda till precis allt!   Igår när jag gick hem från jobbet trodde jag att jag och en till skulle ha 160 gäster till lunch, två servitriser på 160 är rätt tufft,...

Av Åsa - 7 oktober 2009 14:05

Ja, usch va tråkigt det är att packa.. fast ändå lite roligt på ett sätt. Roligt för att det blir rent och fint i skåpen efteråt och för att jag slänger en massa skit jag samlat på mig.. Trist för att jag slänger en massa grejer som jag köpt för mina...

Presentation


Fröken fin och livspusslet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards