Direktlänk till inlägg 7 oktober 2009

Packa åsas kappsäck

Av Åsa - 7 oktober 2009 14:05

Ja, usch va tråkigt det är att packa.. fast ändå lite roligt på ett sätt. Roligt för att det blir rent och fint i skåpen efteråt och för att jag slänger en massa skit jag samlat på mig.. Trist för att jag slänger en massa grejer som jag köpt för mina pengar som jag knappt använt och nu bara slänger.


Rensade nyss köket, helt sjukt va många konserver jag va tvungen att slänga.. inget fel på dem förutom att jag borde använt dem när jag köpte dem för 2 år sen.. :/


Rensade även sprit skåpet nyss.. OJ vad mycket jag hade- hade jag vetat det tidigare hade jag dock inte haft så mycket nu.. Jag packade ner 9liter sprit i min väska och kvar i skåpet står 10 öpnnade flaskor med ganska stora slattar i , typ halva flaskor. Blir med andra ord en mycket trevlig adjöfest ;)


Pratar med emma i princip varje dag, längtar tills jag flyttar. Men undrar samtidigt hur det blir.. Ensamt? Tråkigt? eller skit kul?, jag tror och hoppas på skitkul!


Det känns ju som de få vänner jag har de finns nog kvar för de är de som brukar finnas kvar. De övriga verkar inte höra av sig nu (visst kanske inte jag heller) så de lär väl inte göra det sen heller.


Men, som en bekant sa till mig: Man har vänner till olika saker.

Det är så sant, något jag brukar försöka tänka på. Vissa vänner är bara bra att shoppa med tex, vissa är inte alls bra att shoppa med. Vissa är bra att prata känslor med och vissa är bra att festa med. Sen finns det vissa man kan göra det mesta med, det är dom som är ens nära vänner. Men livet ändras, jag och mina vänner ändras så vips kankse den som är bra att shoppa med blir den som är bra på känslor eller tvärtom.

"Man har vänner till olika saker" är hursom helsta ett bra uttryck och viktigt att tänka på ibland. kan även vara bra att påminna sina vänner om att det är så..


Borde jag kanske fortsätta packa? Hmm.. ja det borde jag nog.


puss



 
 
Emma

Emma

7 oktober 2009 15:23

din blogg e så skøn!! i love you

http://sneakyprincess.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 15 oktober 2009 01:03

min blogg kan du fortsätta läsa på www.metroblogg.se/frokenfin puss ...

Av Åsa - 14 oktober 2009 10:26

Näst näst nästa fredag går flyttlasset. Jag och mamma tar bilen efter hennes jobb- mot norge. Vi kommer sova en natt på ett motell vid gränsen innan vi åker vidare. Jag har mailat mitt nya jobb och frågat om jag kan få min stuga redan då och hoppas p...

Av Åsa - 12 oktober 2009 16:20

ja, och kissnödig blir man med!   Jag har alltid vart jättedålig på att dricka vatten, eller ja på att dricka över huvudtaget- eller nej inte vin altså! Nu sen jag börjat med mitt nya liv så har jag brjat med att alltid ha en vattenflaska vid m...

Av Åsa - 9 oktober 2009 23:40

Harva kan vara ett av de bästa ord jag vet. JO, det är faktiskt så.. det går att använda till precis allt!   Igår när jag gick hem från jobbet trodde jag att jag och en till skulle ha 160 gäster till lunch, två servitriser på 160 är rätt tufft,...

Av Åsa - 1 oktober 2009 10:31

Så där ja, nu har jag landat, jag har kommit hem, packat upp väskorna, köpr flyttlådor, jobbat och nu har jag äntligen tid att ladda upp lite bilder och berätta om min resa för er (om nån läser)      Ganska fint, tänk vinter å snö på fjället :)...

Presentation


Fröken fin och livspusslet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards