Direktlänk till inlägg 14 oktober 2009

Snart går flyttlasset

Av Åsa - 14 oktober 2009 10:26

Näst näst nästa fredag går flyttlasset. Jag och mamma tar bilen efter hennes jobb- mot norge. Vi kommer sova en natt på ett motell vid gränsen innan vi åker vidare. Jag har mailat mitt nya jobb och frågat om jag kan få min stuga redan då och hoppas på att flytta in då på lördagen. Mamma får sova på hotellet en nat innan hon kör vidare hem till sverige igen. Jag hoppas hon får sällskap i bilen då det är ganska långt, det kan hända mycket och hon är inte väldensbästa chaufför. + att det är mycket snö. Men det verkar inte som det, det verkar som de bara blir hon och jag och bara hon själv hem sen.. Men men .. hon verkar nöjd med det så de blir väl bra..


Igår packade jag min sista flyttkartong, nu måste jag köpa nya, har minsann massvis att packa fortfarande.. Jag har även 6st proppfulla påsar som jag ska ha med mig med mat, schampoo osv. Jag ska nog inte behöva handla på länge :)

Jag har också 5st soppåsar fulla med skräp, de e fan mycket... mycket skit.


Jag har aldrig flyttat förut, eller jo. En gång men de va när jag flyttade hemifrån. Innan dess har jag bott i samma hus i 20 år och nu i samma lägenhet i 4 år. Känns knäppt att packa ihop allt, andra kan ju vara "vana" vid att flytta och byta miljö, men för mig är det nåhot nytt. Känns väldigt nyttigt, jag tror jag kommer lära mig mycket på det här. Framför allt att inte köpa så mycket skit hela tiden.. Nu börjar jag först vart alla mina pengar tar vägen.. På skräp som jag knappt använder för att sedab 4år senare bara kasta.. de e ju helt knäppt. Måste sluta.


jag har köpt ett par vinterskor, det blev ett par svarta BjörnBorg skor i uggs- stil fast med snörning på baksidan.. ganska dyra och jag är lite osäker på hur varma de egentligen är.. Det är verkligen inte skönt att frysa. urk blä, vill inte.  Jacka är något som jag bestämde mig för att inte köpa eftersom jag har en, men nu börjar jag fundera på hur jag ska göra.. men grejen är att jag tror jag kommer få skit lite lön nästa månad så jag tror inte jag kommer ha råd med någon jacka.. Jag får nog ta den jag har .. hmm.. ja det får nog bli så..


Pengar skall ju sparas.. tanken med allt det här harvandes till norge är ju att käna pengar och att resa jorden runt. Från början handlade det om något helt annat, jag mådde inte bra och flydde. men den historian tar jag en annan gång.


Jag och emma var och fiskade mycket i sommras. vi började prata om att resa till australien. Det var så allt började, sen vart resan lite längre, vi skulle första till australien och sen till nya zeeland. efter några fisketurer la vi till thailand innan och efter nån fisketur till kom vi på norge idéen, den tanken hade völk vi iofs haft hela sommaren, men det var först nu det vart på riktigt.


Jag fick nog en dag, jag mådde så in i bomben dåligt att jag inte visste om jag skulle slänga mig framför ett tåg eller bara skrika i 24 timmar. Lösningen vart ganska drastisk även om tanken funnits ett tag. Jag sa upp mig.


Det var först då allt blev på riktigt, jag satsade på norge, emma satsade på norge. För att nå vårat mål som nu har ändrats igen och har gått ifrån att vara en "enkel" resa till australien till att jobba i nya zeeland ett år till att nu ska vi åka en jordenrunt resa. Den tänkta rutten är= dubi-thailand-australien-nya zeeland-mexico-new york-montreol-london.


Vi har tagit det första steget nu, vi är på väg. Emma bor redan och jobbar i norge, jag flyttar ju snart. Vi ska jobba och samla pengar och sen resa...


Jag är lite rädd.. men jag är inte rädd för att flytta, för att bo i ett annat land, för att resa- nej jag är bara rädd för att komma hem igen.


Jag är rädd för att vännerna inte ska finnas kvar, jag är rädd för att min "karriär" kommer vara obefintlig, jag är rädd för att min plan för hur mitt liv skulle se ut kommer vara helt sne. Det är jag livrädd för.


Jag hade ändå ett bra jobb som jag trivdes på jätte mycket, jag vill ändå tycka att jag skötte det bra och jag tror att om jag hade stannat hade jag kunnat bli nått stort och bra, kanske inte där, men när jag gått vidare hade jag haft det i ryggen.. Även om det kanske inte är så så känns lite lite som jag gav upp. gav upp min chans´, gav upp det jag kämpat för. För kämpat har jag... det har verkligen inte varit lätt.


Men jag vill vara en sån som inte ångrar nått i livet, det är en klycha så det går nog inte, menb jag försöker iallafall se allt jag kan lära mig i det hela..


Nästa vecka tänker jag hälsa på på mitt förra jobb.. dels för att säga hej, dels för att säga hejdå men mest av allt hoppas jag att det bara är som vanligt. Jag är ingen speciell och hoppas det inte blir något speciellt, men däremot hoppas jag de kommerihåg mig och jag hoppas de kommer ihåg mig när jag kommer hem från norge med.. men det vet jag inte.. den som lever får se- som en smart människa sagt till mig..


Hur som helst är jag nöjd med att det här blir av.. Norge känns spännande och nytt..

(och jag är ju lite pengakåt så det kommer nog bli bra extra pengar i fickan)


ojoj.. nu skrev jag en massa- och jag som ska iväg och köpa flyttkartonger.. nej hej hopp- hörs en annan dag


puss





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 15 oktober 2009 01:03

min blogg kan du fortsätta läsa på www.metroblogg.se/frokenfin puss ...

Av Åsa - 12 oktober 2009 16:20

ja, och kissnödig blir man med!   Jag har alltid vart jättedålig på att dricka vatten, eller ja på att dricka över huvudtaget- eller nej inte vin altså! Nu sen jag börjat med mitt nya liv så har jag brjat med att alltid ha en vattenflaska vid m...

Av Åsa - 9 oktober 2009 23:40

Harva kan vara ett av de bästa ord jag vet. JO, det är faktiskt så.. det går att använda till precis allt!   Igår när jag gick hem från jobbet trodde jag att jag och en till skulle ha 160 gäster till lunch, två servitriser på 160 är rätt tufft,...

Av Åsa - 7 oktober 2009 14:05

Ja, usch va tråkigt det är att packa.. fast ändå lite roligt på ett sätt. Roligt för att det blir rent och fint i skåpen efteråt och för att jag slänger en massa skit jag samlat på mig.. Trist för att jag slänger en massa grejer som jag köpt för mina...

Av Åsa - 1 oktober 2009 10:31

Så där ja, nu har jag landat, jag har kommit hem, packat upp väskorna, köpr flyttlådor, jobbat och nu har jag äntligen tid att ladda upp lite bilder och berätta om min resa för er (om nån läser)      Ganska fint, tänk vinter å snö på fjället :)...

Presentation


Fröken fin och livspusslet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards