Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

harveri harvera

Av Åsa - 1 oktober 2009 10:31

Så där ja, nu har jag landat, jag har kommit hem, packat upp väskorna, köpr flyttlådor, jobbat och nu har jag äntligen tid att ladda upp lite bilder och berätta om min resa för er (om nån läser)


  

Ganska fint, tänk vinter å snö på fjället :)

 

Vi tar det från början. Resan gick bra, jag var ganska nervös på tåg resan, men det gick otroligt bra och snabbt. I oslo hade jag en och en halv timme att döda,jag gick på toaletten, men först tog jag ut och växlade pengar precis som jag och emma gjort sist. Efter det köpte en en QPco och åt ute i solen på torget utanför oslos station. Sen vips va det dags att åka vidare. Även denna resa gick bra och snabbt. När jag skulle gå av tåget vart jag nervös, det var ju nu jag skulle möta Terje! Men det var inte terje som mötte upp mig utan en tjej, minns inte hennes namn nu. Hon stod vid en Bardola bil så de var ju inte alltför otippat. Vi småpratade lite i bilen även om jag inte förstod allt eftersom hon pratade fort på norska. Hon skjutsade mig till hotellet och presenterade mig för Terje (som inte alls va en gubbe utan en kille i 30års åldern, väldigt söt och charmig) Terje agv mig en snabb visning av hotellets kök och restauranger, det var först då jag förstod att det inte var på hotellet jag skulle jobba utan på deras bakficka, Sofias Café och Bar. Mitt första intryck av Sofias var kanske inte de bästa, jag är var inte imponerad av upplägget i tårtmontern och inte av den röriga konsten på väggarna. Det var inte förens Emma på min sista dag där sa att det var mysigt som jag tittade upp och faktiskt insåg att det var ganska mysigt och charmigt, lite bohemskt, lite söderstuk liksom..


  

Det här är själva hotellet bardola Högfjällshotell, Sofias ligger i samma hus men med egen ingång.


Jag arbetade 12-22 på fredagen tillsammans med Fabian, en norsk kille som bara jobbade extra, mycket trevlig med undrar om han är gay? Jag lärde mig fort, systemet var super enkelt det ända som var svårt var att förstå norska och deras slang.. men hur som helst gick det bra och även de andra dagarna. Så jag fick jobbet :) Jag flyttar till norge om en månad, om EN månad!


  

Så här komer jag se ut i framtiden, ganska skönt att jobba i kockrock faktiskt, jag är nöjd!


Därför har jag så mycket att stå i nu när jag kommit hem. jag måste försöka jobba en del ändå eftersom jag inte vill vara helt lusfattig när jag kommer dit. Dessutom ska jag hyra ut lägenheten, städa den, packa och flytta hem till mamma för att sedan packa igen och flytta vidare, flytta till Norge!!! Gaaahh.. Nåväl, jag ska även ta upp båten (vad ska jag göra med den?!), sälja bilen, köpa vinterjacka och skor och en ny dator... Det blir en del att göra, visst en månad är 30 dagar, eller faktiskt 31 i det här fallet, men det är ändå inte mycket tid.


Idag kommer iallafall en kille och ska kolla på min lägenhet. Han är son till en av mammas kollegor och han och hans tjej har tydligen lite panik och vill flytta, vilket är perfekt för mig. De kommer kl.15 Jag blir nästan lite nervös och hoppas han ska gilla lägenheten, men mest av allt vill jag att han ska vara en normal kille som jag vill hyra ut till.. men vet ju aldrig med folk och det kommer ju bli svårt, men det är ju bara att hålla tummarna!


Nu ska jag åka hem till mina föräldrar och skriva ut kontraktet och en inventarielista ojoj.. harveri harvera


puss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 15 oktober 2009 01:03

min blogg kan du fortsätta läsa på www.metroblogg.se/frokenfin puss ...

Av Åsa - 14 oktober 2009 10:26

Näst näst nästa fredag går flyttlasset. Jag och mamma tar bilen efter hennes jobb- mot norge. Vi kommer sova en natt på ett motell vid gränsen innan vi åker vidare. Jag har mailat mitt nya jobb och frågat om jag kan få min stuga redan då och hoppas p...

Av Åsa - 12 oktober 2009 16:20

ja, och kissnödig blir man med!   Jag har alltid vart jättedålig på att dricka vatten, eller ja på att dricka över huvudtaget- eller nej inte vin altså! Nu sen jag börjat med mitt nya liv så har jag brjat med att alltid ha en vattenflaska vid m...

Av Åsa - 9 oktober 2009 23:40

Harva kan vara ett av de bästa ord jag vet. JO, det är faktiskt så.. det går att använda till precis allt!   Igår när jag gick hem från jobbet trodde jag att jag och en till skulle ha 160 gäster till lunch, två servitriser på 160 är rätt tufft,...

Av Åsa - 7 oktober 2009 14:05

Ja, usch va tråkigt det är att packa.. fast ändå lite roligt på ett sätt. Roligt för att det blir rent och fint i skåpen efteråt och för att jag slänger en massa skit jag samlat på mig.. Trist för att jag slänger en massa grejer som jag köpt för mina...

Presentation


Fröken fin och livspusslet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards