Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Åsa - 9 oktober 2009 23:40

Harva kan vara ett av de bästa ord jag vet.

JO, det är faktiskt så.. det går att använda till precis allt!


Igår när jag gick hem från jobbet trodde jag att jag och en till skulle ha 160 gäster till lunch, två servitriser på 160 är rätt tufft, även om det är buffé. Jag förberedde mig till tusen och planerade och harvade på som aldrig förr. I morse när jag kom fick jag en glad överaskning- vi skulle få hjälp från en ny tjej.


Hon skulle kommit på intervju, men istället fick hon provjobba. Hon kunde ingenting om servering, men hon var glad och hon ville lära sig och hon lärde sig. lärde sig jätte fort! så himla bra.


efter lunchen kom en farbror, gubbe, kille, man.. ähh.. en karl helt enkelt. Karln kom fram till mig och sa att inte nog med att det var så god mat utan vi i personalen var alltid så trevliga och glada och det va unikt. Ja, unik.. hmmm.. jo de e nog jag :)

Vi klarade lunchen helt grymt, verkligen strålande OCH var tydligen trevliga och glada.


efter de va det bara att harva vidare med dagen, efter lite spring med tallrikar, ett krånglande larm och en lite dricksslant i discogrisen så är jag hemma. Nu blir de ett par timmars sömn å sen kör vi igen :)

(vin får det visst bli på söndag)


harveri harvera, harva vidare


puss

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Fröken fin och livspusslet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards